Spektakle dla dorosłych

Morderstwo w hotelu Kattowitz

Adaptacja Marta Matyszczak na podstawie własnej książki "Morderstwo w Hotelu Kattowitz"

Obsada: Beata Zawiślak, Ania Kandziora, Bartosz Socha, Kamil Katolik
Reżyseria zespołowa
Scenografia Bartosz Socha
Kostiumy Anna Kandziora
Projekty lalek Berta Witowska
Muzyka Kamil Zawiślak
Teksty piosenek Ania Kandziora
Projekt plakatu i grafiki Magdalena Katolik
Udźwiękowienie nagrania Szymon Strużek

Czytaj więcej: Morderstwo w hotelu Kattowitz

Dzikość serca

Kiedy Sailor wychodzi z więzienia, Lula czeka na nią z marynarką z wężowej skóry. Wsiadają do pontiaca bonneville i wyruszają w szaloną podróż do Kalifornii. Uciekając przed matką Luli i jej kochankami - Johnnym Farragutem i Marcello Santosem - walczą ze złem świata, który ma „dzikość w sercu i szaleństwo na twarzy”. Ich zakazana miłość zostaje wystawiona na wiele prób. Czy wielkie uczucie okaże się silniejsze, niż presja otoczenia? Czy Sailor i Lula pokonają Złą Wiedźmę ze Wschodu? Czy miłość zwycięży zło?

Czytaj więcej: Dzikość serca

Krawcowa

Krawcowa

"W życiu nie ma czasu na monotonię. Jest czas na pracę i czas na miłość. To wszystko nie pozostawia nam czasu na nic więcej." Coco Chanel

U Krawcowej podobnie, jest czas na pracę i czas na miłość, na pracę, którą wykonuje się z miłości do kobiet, tworzenia, życia, czasem bez wytchnienia, i czas na miłość, która szyje się jak chce.

Czytaj więcej: Krawcowa

Kwanty

Spektakl pt. „Kwanty” jest próbą nawiązania dyskusji na temat… teorii kwantów. Temat brzmi dość osobliwie, a spektakl jest efektem poszukiwań podjętych przez zespół i odkrywania śladów fascynacji teorią kwantów nie tylko w gronie naukowców, lecz także wśród pisarzy. Zagadka teorii kwantów wiedzie nas do pewnej koncepcji świadomości, która jest łącznikiem pomiędzy światem a człowiekiem. Istotą podjętych poszukiwań jest odnalezienie miejsca człowieka w owej całości.

Czytaj więcej: Kwanty

Męczennicy

"(...) Tekst Mayenburga jest zarazem jednowymiarowy i bardzo pojemny – na pozór zwyczajne dialogi pozostawiają intencje postaci na tyle otwarte, że odczytanie dramatu leży niemal całkowicie w gestii interpretatora. Z drugiej strony klarowność tychże dialogów oraz samej konstrukcji stwarza okazję do rzeczowej wymiany poglądów: czy religia wpływa na nasze wybory? co to jest religijny fundamentalizm? czy można porównywać dzisiejszych zamachowców i niegdysiejszych męczenników? czy uczucia i motywacje czynów religijnych różnią się od pozostałych uczuć i motywacji naszych działań? czy dzisiejsza religijność jest szczera? Tych pytań może być więcej. Na pierwszy plan wysuwa się problem rozgraniczenia sfer religijnej zamkniętej w kościele?) i praktyczno-racjonalnej. (...)"

Czytaj więcej: Męczennicy

©2021 Teatr Gry i Ludzie